11. RAHVUSVAHELINE PÄRNU FIDEO- JA VILMIFESTIVAL "REGIONAL SETTINGS" esitleb pühapäeval, 16, oktoobril kl 17.15 Tallinna Kinomajas
feminismivõtmes ca tunniajalist filmiprogrammi ja ootab teid ka sellele järgnevale pooletunnisele temaatilisele arutelule.
Kohal on queer-feministidest
filmitegijad Renate Lorenz ja Karin Michalski Saksamaalt, kes on lahkesti nõus oma maailmavaadet jagama ning küsimusetele ja provokatsioonidele
vastama. Queer-teooria, mis tekkis soouurimuses 1990. aastate algul ja uuris algselt gey- ja lesbiidentiteete, on praeguseks laienenud
kõikmõeldavatele keerukamatele kõrvalekalletele traditsioonilistest soorollidest. Oleks huvitav Sinuga sel üritusel kohtuda ja kuulda, kuivõrd on see nii
kuum teema esindatud Eesti soo-uurimuses.

Filmidest:

SOUTH KOREA IPGIM: Feminist Artist group <Abanggung>, 2001 (Ru-Jun Hwa, Yun-Hee Su, Jae-Mi Ran,Kwak-Eun Sook, Kim-Myung Jin, Ha-In Sun,
Woo-Sin Hee, Jung-Jung Youb) Director : Kim-Myung Jin Duration : 12 min.

Made up of 8 womens, the feminist group IPGIM plans a feminist art festival in the form of citizen participation.
The JongMyo Civic park is a place endowed with the gravity of Confucianism and the significance of patriarchy.
IPGIM takes the point of the past and of the dead who performed religious rites there.
With the theme of the birth of life from a woman's womb, IPGIM plan the "A-Bang-Gung JongMyo Seized Project"
which addresses the contemporary significance of JongMyo. However, on the day of the event, the exhibition is obstructed and dissipated through
the force by Lee Clan Family Association and Confucian party.
Even though IPGIM's festival is not held on that day, IPGIM united with feminiat, culture, and art groups plan to hold women's cultural festival,
whereby all the ''bad women" will conduct a streeet march in exactly one month later, on OCT.29 2000, at th JongMyo Civic park.
The series of performances will vividly convey the violence of patriarchy that is stubbornly extant even now, and the images of the women who
stand against it.

SOUTH-WEST ESTONIAN FEMINISM: SIRAM "CLEANNESS AND DISCRETION" 2004, 9 min.
Kaasaegne naine on meedia kaudu varustatud pideva väljaõppega selle kohta, kuidas olla ilus. Peamine eesmärk, kuigi paljud väidavad vastupidist, on
olla meelepärane vastassoole, et olelusvõitluses peale jääda. Elu on aga näidanud, et meeste maitsed on erinevad. Performance’is Dikreetsus ja
puhtus – vol 2 viin läbi katse, milliseid reaktsioone vastassoo seas tekitab antiraseerimine. Katse tulemused: mõnele meeldib (näiteks Urmasele),
mõnele mitte (näiteks Tarmole).
Teine kriitiline küsimus iluideaali poole püüdlemisel lisaks karvadele on keha ja selle vorm. Dieetide ja aeroobika kõrval aitavad siinkohal kaasa
mitmesugused pinguldavad, jumestavad jne kehakreemid. Seni on kõik lihtne, kuni tekib küsimus – kuidas saada kreem seljale? Performance’is
Dikreetsus ja puhtus – vol 1 püüangi seda küsimust lahendada mehhaaniliste vahenditega. Kuid elus on kõige tähtsam siiski inimlik lähedus, seega
pöördun publiku poole. Eesmärk on valida mees, kes mulle meeldiks ja oleks võõras. Arvestades väikese Eesti eripärasid neid kriteeriume täita siiski ei
õnnestu. Aga Tarmole (ühele teisele) igatahes meeldib.
Pealkiri Dikreetsus ja puhtus pärineb ühe mu armukese suust, kelle jaoks nimetatud kategooriad olid peamisteks vastastikkuste suhete
paikapanemisel.

QUEER FEMINISTS: RENATE LORENZ & KARIN MICHALSKI (SAKSAMAA) "Pashke and Sofia" (Germany 2003), 28 min. Lugu 62-aastasest naisest, kes on
valinud endale vabatahtlikult mehe õigused ja kohustused. See on traditsioon Albaanias, mida rakendatakse siis, kui perekondlik situatsioon seda
nõuab või kui naine on otsustanud mitte abielluda.
Pashke (62) lives as a "sworn virgin" since s/he was thirty what means that s/he lives the social role of men. This is part of an Albanian tradition
where women take over the rights and duties of men when the family situation needs it or when they don't want to marry. When Pashke decided to
dress and live as a man, s/he on the one hand had to do it to keep her/his house and land. But on the other hand s/he also had a desire to express
and live her/his own masculinity.
Pashkes biography gives the impuls to ask also other women about their ideas about their lives and about gender roles. For example, Sofia lives the
traditional women's role. She was married and got six children. But she also has partly subversiv ideas and wishes. Sofia criticizes the restrictions for
women in society that rule her life.
Pashke and Sofia live in Northern Albania in a mountain village called Theth and in Shkodra.

Kogu informatsiooni 11. RAHVUSVAHELISE PÄRNU FIDEO- JA VILMIFESTIVALI "REGIONAL SETTINGS" kohta, samuti täpse programmi leiate
veebiaadressilt http://www.nongrata.ee/film/film.html

Olete teretulnud!