11. RAHVUSVAHELINE PÄRNU
FIDEO- JA VILMIFESTIVAL "REGIONAL SETTINGS" esitleb pühapäeval,
16, oktoobril kl 17.15 Tallinna Kinomajas
feminismivõtmes ca tunniajalist filmiprogrammi ja ootab teid ka
sellele järgnevale pooletunnisele temaatilisele arutelule.
Kohal on queer-feministidest
filmitegijad Renate Lorenz ja Karin Michalski Saksamaalt, kes on
lahkesti nõus oma maailmavaadet jagama ning küsimusetele ja
provokatsioonidele
vastama. Queer-teooria, mis tekkis soouurimuses 1990. aastate
algul ja uuris algselt gey- ja lesbiidentiteete, on praeguseks
laienenud
kõikmõeldavatele keerukamatele kõrvalekalletele
traditsioonilistest soorollidest. Oleks huvitav Sinuga sel üritusel
kohtuda ja kuulda, kuivõrd on see nii
kuum teema esindatud Eesti soo-uurimuses.
Filmidest:
SOUTH KOREA IPGIM: Feminist Artist group
<Abanggung>, 2001 (Ru-Jun Hwa, Yun-Hee Su, Jae-Mi
Ran,Kwak-Eun Sook, Kim-Myung Jin, Ha-In Sun,
Woo-Sin Hee, Jung-Jung Youb) Director : Kim-Myung Jin Duration :
12 min.
Made up of 8 womens, the feminist group IPGIM plans a feminist
art festival in the form of citizen participation.
The JongMyo Civic park is a place endowed with the gravity of
Confucianism and the significance of patriarchy.
IPGIM takes the point of the past and of the dead who performed
religious rites there.
With the theme of the birth of life from a woman's womb, IPGIM
plan the "A-Bang-Gung JongMyo Seized Project"
which addresses the contemporary significance of JongMyo.
However, on the day of the event, the exhibition is obstructed
and dissipated through
the force by Lee Clan Family Association and Confucian party.
Even though IPGIM's festival is not held on that day, IPGIM
united with feminiat, culture, and art groups plan to hold
women's cultural festival,
whereby all the ''bad women" will conduct a streeet march in
exactly one month later, on OCT.29 2000, at th JongMyo Civic
park.
The series of performances will vividly convey the violence of
patriarchy that is stubbornly extant even now, and the images of
the women who
stand against it.
SOUTH-WEST ESTONIAN FEMINISM: SIRAM "CLEANNESS AND
DISCRETION" 2004, 9 min.
Kaasaegne naine on meedia kaudu varustatud pideva väljaõppega
selle kohta, kuidas olla ilus. Peamine eesmärk, kuigi paljud väidavad
vastupidist, on
olla meelepärane vastassoole, et olelusvõitluses peale jääda.
Elu on aga näidanud, et meeste maitsed on erinevad. Performance’is
Dikreetsus ja
puhtus – vol 2 viin läbi katse, milliseid reaktsioone
vastassoo seas tekitab antiraseerimine. Katse tulemused: mõnele
meeldib (näiteks Urmasele),
mõnele mitte (näiteks Tarmole).
Teine kriitiline küsimus iluideaali poole püüdlemisel lisaks
karvadele on keha ja selle vorm. Dieetide ja aeroobika kõrval
aitavad siinkohal kaasa
mitmesugused pinguldavad, jumestavad jne kehakreemid. Seni on kõik
lihtne, kuni tekib küsimus – kuidas saada kreem seljale?
Performance’is
Dikreetsus ja puhtus – vol 1 püüangi seda küsimust lahendada
mehhaaniliste vahenditega. Kuid elus on kõige tähtsam siiski
inimlik lähedus, seega
pöördun publiku poole. Eesmärk on valida mees, kes mulle
meeldiks ja oleks võõras. Arvestades väikese Eesti eripärasid
neid kriteeriume täita siiski ei
õnnestu. Aga Tarmole (ühele teisele) igatahes meeldib.
Pealkiri Dikreetsus ja puhtus pärineb ühe mu armukese suust,
kelle jaoks nimetatud kategooriad olid peamisteks vastastikkuste
suhete
paikapanemisel.
QUEER FEMINISTS: RENATE LORENZ & KARIN MICHALSKI
(SAKSAMAA) "Pashke and Sofia" (Germany 2003), 28 min.
Lugu 62-aastasest naisest, kes on
valinud endale vabatahtlikult mehe õigused ja kohustused. See on
traditsioon Albaanias, mida rakendatakse siis, kui perekondlik
situatsioon seda
nõuab või kui naine on otsustanud mitte abielluda.
Pashke (62) lives as a "sworn virgin" since s/he was
thirty what means that s/he lives the social role of men. This is
part of an Albanian tradition
where women take over the rights and duties of men when the
family situation needs it or when they don't want to marry. When
Pashke decided to
dress and live as a man, s/he on the one hand had to do it to
keep her/his house and land. But on the other hand s/he also had
a desire to express
and live her/his own masculinity.
Pashkes biography gives the impuls to ask also other women about
their ideas about their lives and about gender roles. For
example, Sofia lives the
traditional women's role. She was married and got six children.
But she also has partly subversiv ideas and wishes. Sofia
criticizes the restrictions for
women in society that rule her life.
Pashke and Sofia live in Northern Albania in a mountain village
called Theth and in Shkodra.
Kogu informatsiooni 11. RAHVUSVAHELISE PÄRNU FIDEO- JA
VILMIFESTIVALI "REGIONAL SETTINGS" kohta, samuti täpse
programmi leiate
veebiaadressilt http://www.nongrata.ee/film/film.html
Olete teretulnud!